onsdag, maj 23, 2007

amok på bibliotek.dk

Traditionen tro er jeg gået fuldstændigt amok med overspringshandlinger nu hvor det er eksamenslæsnings tid! I går gik det ud over bibliotek.dk hvor jeg hygge shoppede lidt rundt og kom til at bestille 39 bøger!?!?!?! shit!
Min plan er at eftersom det mest var nyere bøger (2005 og frem) så er der sikkert kø på en del af dem.. sådan at de kommer lidt løbende og ikke alle sammen på en gang! Jens mener jeg er blevet absolut gal og har allerede forudset mine 20 turer frem og tilbage fra biblioteket :D

Et par af bøgerne fandtes mirakuløst på mit eget bibliotek, Lyngby-taarbæk bibliotek, og 2 af dem var hjemme! Så afsted på biblo med mig!
Den 1. bog fangede min interesse med undertitlen eventyrligt TILBEHØR! Men den lever ikke rigtigt op til forventningerne.. Der er lidt for meget nybegynder over den, sådan noget med store pinde, enkle opskrifter (læs kedelige) og alt for meget effektgarn for at det skal se ud af noget..
men men men, det skal dog siges at der er to nederdele, en top og nogle vattede blomster i den som faktisk ser ud til at være værd at lave!
bog 2 er vidst lidt en tosset bog! Jeg bestilte den fordi jeg synes det lød godt med nogle hue opskrifter "til ham". Bogen er bygget sådan op at de har taget nogle kendte mænd og ikoner gennem tiderne og så genskabt hatte eller huer som de har på.. Jeg viste bogen til Jens og han var ved at brække sig af grin over hvor grimme de fleste af dem var (hattene og de kendte mænd - fx marty feldman osv..) Det er et sært koncept, hvem stræber efter at få samme hue som Martin Luther?

hehe Jeg håber succeen er større på de næste bøger.. men hvis der kommer noget helt miserabelt vil jeg da endeligt vise jer det!

3 kommentarer:

Rikke sagde ...

Hehe, hattebogen havde jeg også hjemme på et tidspunkt, og min mor har i et stykke tid været igang med at strikke Ché Guevaras baret. :D
Lækkert er det også at kunne gå klædt som Lars von Trier...

Floderten sagde ...

Ja hold os endelig opdateret!! :D

Jeg er seriøst træt af begynderbøger - hvor mange bøger kan man have brug for som begynder?! Jeg kan huske da jeg startede var jeg ikke engang halvvejs gennem mit første halstørklæde før jeg var træt af firkanter. :D
Jeg savner egentlig bøger med decideret komplekse og smukke designs - i stedet for side op og side ned med puder og boleroer og flaskeholdere i pels/glimmer garn. ;)

Men kender godt det er der med at bestille for mange bøger.. :P Min "status" viser tit omkring 2-3 udlån og ca. 15 på venteliste. ;)

Dea sagde ...

HØRT HØRT! skal vi ikke starte en klub mod begynder bøger og effektgarn!?

jeg synes der er okay mange fine opskrifter på nettet hvis man leder længe nok!