fredag, marts 23, 2007

Gone pink!

Så er bloggen blevet mere piget! Jeg tænkte at nu da foråret er oppe over os , så måtte det da være på tide også at få bloggen ud af vintermørket! Jeg har endnu ikke lagt mig fast på et "look" til bloggen.. sååh..
Dagen er blandt andet gået med at klippe gækkebreve, en sport jeg praktiserede utroligt meget engang.. Selvom jeg efterhånden er en "storpige" så inkasserer jeg stadig påskeæg fra min mutti og min bedster, og så er det da på sin plads at sende et gækkebrev! billedet viser et udsnit af dagens arbejde - de er ikke så vilde som dem jeg plejede at lave.. men de er meget søde!

Jeg var også heldig at postbuddet i dag ringede på døren med en lille pakke chokolade til mig! Var det ikke sødt af ham!? :P Ej det var jo ikke fra ham.. Det var fra Chokolade Selvskabet, som Rikke og jeg hjalp som frivillige (på deres Chokolade Festival) her for et par uger siden! Noget af det overskydende chokolade fra festivallen, er så det der kom til mig idag! Weee!
Det er en kjole! Det er DET - det ved det bare ikke endnu! Jeg er nu for alvor gået i gang med kjolen som jeg har nævnt i tidligere indlæg. Jeg havde lidt problemer med starten, fordi jeg åbenbart tog opskriften FOR bogstaveligt, men de skrev "very loosly".. Anden omgang som jeg er i gang med nu ser mere lovende ud! Det går godt nok ikke så hurtigt - men jeg er også mere vandt til at strikke! Nu vi snakker om strik, hvad sker der så for at jeg ikke tør/føler mig kompetent nok til at strikke noget stort, som fx en trøje.. Mens jeg, som kun har hæklet grydelapper (omend mange) og en øreklaphue, kaster mig ud i at hækle en hel kjole!? Shit! Nå vi tager det et skridt af gange (og med lidt velplaceret krisehjælp, tak søde Rikke) så går det nok!

nåja og så må jeg hellere igang med at skrive den opgave som denne dag var sat af til.. ubs..

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg synes at det er flot at du tør kaste dig ud i det, mange gange tror jeg man bruger for lang tid på at spekulere på om man nu kan i stedet for bare at gøre det. God fornøjelse og jeg glæder mig til at se resultatet

Rikke sagde ...

Jeg glæder mig også til at se kjolen.
Starter man oppefra eller nedefra? Jeg tænker på om man kunne nøjes med at lave den til en nederdel, hvis man nu blev træt på halvvejen :D
Jeg har også fået chokolade - nøjagtig det samme som dig. De der Magasin-nougat'er... dem kan man altså ikke spise ret mange af... :D

Dea sagde ...

Tak for jeres opmundring! jeg tror også det er godt jeg har kastet mig ud i det her projekt.. jeg blir i hvertfald en ørn til at hækle - håber jeg!
man starter midt mellem skørt og top og arbejder sig opad, når toppen så er færdig går man tilbage til startpunktet og arbejder nedad på skørtet! så i teorien kunne man stoppe med toppen.. :)