onsdag, marts 28, 2007

Opgave :(

Jeg sidder midt i i en uge opgave! Puha .. min strik lider under det.. men så kan jeg jo lige vise jer hvad det er jeg sidder og roder med.

jeg skal på 4-5 sider (af 2400 enheder) besvare følgende opgave:

Der ønskes en analyse af et eller flere af de vedlagte billeder metodisk og æstetisk, dvs.
  1. Primært ud fra Riegls metodiske tilgang, især som den udfolder sig i "Holländische Gruppenporträt"
  2. Udfra den æstetiske diskussion om interesseløshedens (Kant) og Viljeløshedens Schopenhauer) rolle i skønhedens erfaring
Afsltuttende reflekteres over forskelle og ligheden mellem de to analyser


Rembrandt "dr. tulps anatomi forelæsning" 1632

Johannes Vermeer "pigen med mælkekanden" 1658-60

Jacob Isaacksz van Ruisdael " Bjerrigt landskab med brusende elv" 1655


småkage! JA så sjovt kan det være at læse kunsthistorie! Det umidlbare tekst materieale til denne opgave er 90 kompendie sider, og så er der selvfølgeligt det løse..
nåja og nævnte jeg at den skal fremstilles på en ugen oven i normal skole gang!?

lys punkterne er at den bare skal beståes, og da 4-5 sider er meget lidt plads så skal den ikke være særligt dybtegående, eller det kan en umuligt blive!

men jeg har omkring 9 siders noter til netop disse teoretikere så det blir nok lidt min livline!

See you on the other side!

5 kommentarer:

Tina sagde ...

Puuueha,,,, min første tanke var : "huh?" ;):D
Rigtig god fornøjelse :)

Unknown sagde ...

Hej Dea
Det er vildt sejt at du allerede kan skrive om sådan nogel i mine øjne komplicerede emner. God vind i sejlene :O) Hilsen din Mor Ti-hi

Anonym sagde ...

Yaiks! Kan ikke tænke andet...og her går jeg og har ondt af mig selv fordi jeg lider under Bertel Haarders fine HF ide'er. Nu får du lidt af min selvmelidenhed :-D

Held og lykke herfra :-)

Dea sagde ...

Jeg er så utroligt enige med jer alle tre.. men jeg tror det måske jeg overlever (med lidt held anyway). Jeg er færdig med den første del om Riegls metode og det tror jeg er blevet okay.. den anden del driller lidt mere, men det er godt nok heller ikke nemt at for filosfi til at handle om så konkret som en billedanalyse!
men rygterne siger at opgaven bare skal vise at vi er til undervisningen og at vi har købt kompendierne.. og det har jeg..
puha.. bare det snart var ferie!

ps. Hej Moar! :D

Kamilla sagde ...

Held og lykke siger jeg bare Dea.
Godt det ikke er mig, der skal svare på de spørgsmål ;-)
Nå jeg er så småt på vej tilbage... taark for at vække mig.