mandag, juni 04, 2007

Min fine have!

Min søster forærede mig sidste år nogle Lupiner som hun selv havde sået, men da sådan nogle først blomstre efter et år vidste vi ikke hvilke farver de havde! Her er de så i fuld flor! Jeg er fuldstændigt vilde med dem! den ene er blegrosa, meget smuk og let farve! Den anden er Hindbær rød/pink og er helt fantastisk og levende! :D
Et lille preview på årets høst, mine Stikkels bær ser bare super flotte ud og er fyldt med bær i år! weee jeg elsker stikkelsbær!
Her er så lige et par billeder af lidt urkudt fra min have.. :D udfra definitionen om at det man ikke selv har plantet eller ved hvad er er udkrudt! her har i først lilje konvaller! De er super søde og brede sig år for år, men de får lov at stå!
Den her søde blå-blomst ved jeg ikke hvad er. Rettelse Rikke/Kassio har identificeret den som en Scilla Hispanica/campanulata, jeg tror det er en løgplante af en art.. Men den er bare så sød og den breder sig også fra år til år! er der nogen der kender den?
Her til sidst ville jeg lige vise jer mine babyer :D I har mødt den før i andre indlæg, og her er de så for en lille måned siden.

Sådan her ser de ud lige nu! Ydderst tilvenstre står min Græskar, så er der to sqaush, ved siden af dem ses 13 solsikker. baggest i billedet ses en timian men den er nu købt. og forrest er mine knap så heldige babyer..

når eksamens pjattet har lagt sig om en lille uge planter jeg dem ud!

Summary: This is another update from my tiny garden that I love! first picture is of a couple of lupins my sister gave me last year, that are blooming for the first time. Second pictures is a preview of this years crops! The third and fourth are a couple weeds that I like så much that I can't bare to throw them away. Finally we have two pictures of this years homegrown plants, I am very pleased with them and will be adding them to my garden in about a week.

6 kommentarer:

Rikke sagde ...

Altså hvis du spørger mig... så vil jeg helt sikkert sige, at din blå blomst er fra Campanulaceae (Klokkeblomstfamilien)og er af slægten Campanula, altså en klokkeblomst af en art...

Dea sagde ...

Klokkeblomst var helt sikkert også det ord der faldt mig ind.. jeg tænkte bare ikke et det faktisk var rigtigt..

ved du om det er en ukrudt?

Anonym sagde ...

Ihhh hvor ser det bare hyggeligt ud! Gid jeg os havde en have :-)
Er helt vild med din smukke hindbærfarvede blomst.

Går det godt med eksamnerne?
Var oppe i filosofi i dag, fik 4 (gammelt 7). David Hume og Platon er bare ikke mig, hvis nogen filosoffer da i hele taget er det hmmm...
Min mappe med det hele (minus bøger sefølig) røg da os let og elefant ned i den nærmeste skraldespand på vejen hjem. Håber ik ejerne har noget imod det hehe.

Hyg :-)

Floderten sagde ...

Uuh, jeg elsker planter.. Når jeg bliver gammel (eller husmor, hvad der nu lige kommer først) skal jeg have en enorm have, som jeg så skal gå i hver dag. Iført chikt hjemmestrik, selvfølgelig. ;)

Og der kommer naturligvis updates fra Skotland, når den tid kommer - som om jeg kunne undvære jer allesammen! :D Der kommer nok en selvstændig blog til alt det der ikke kommer til at omhandle strik i Skotland, så min familie også får lidt ud af det... Men det ligger altsammen i hvert fald et halvt år frem. ;)

Anonym sagde ...

Hejsa

Hyggelig have - men jeg tror at du tager fejl mht. liljekonvallen, jeg tror nok at det er en storkonval, menn måske er det mig der tager fejl;0)

Hilsen Gitte

Dea sagde ...

hehe det er meget muligt at jeg tager fejl :) men køn er den!