tirsdag, juni 19, 2007

WIP's

Her i løbet af min sygdom og min efterfølgende eksamensstress er jeg faldet helt af hesten mht. strik! Lidt trist synes jeg ærligt talt! Nu hvor det er blevet ferie skulle man jo så tro at det var blevet bedre, men det tyder det indtil videre ikke på - endnu mere trist! Så i et forsøg på at ruske lidt i mig selv, har jeg taget billeder af alle mine igang værende projekter. Det har jeg gjort både for at få det hele på bordet, men også for at evaluere hvad der nu skal ske med de forskelligeprojekter. Billederne er sådan lidt overbelyste alle sammen, mit kamera vil ikke helt samarbejde..
1. Anastasia sokkerne. Jeg er lidt i tvivl om det her projekt, på den ene side synes ejg både jeg har fået lavet en flot tå og fået mønstreret til at passe flot med hælen. På den anden side synes jeg at det er ærgeligt at det strikkede mønster lidt ødelægger garnets mønster, sådan at striberne ser forskudte ud!? Desuden er jeg også bange for at sokken er for lille og jeg kan ikke rigtigt prøve den da pindene er så korte at de ikke tillader det..
Jeg overvejer derfor at trevle sokken op og bruge garnet til en sok uden mønster, men jeg ved heller ikke om jeg er helt parat til at give op endnu.
2. Den hæklede dropstaske, som efterhånden er blevet en ret forsinket konfirmations gave. Jeg mangler halvdelen af den ene af siderner, at hækle stroppen og at sy den sammen. Det er faktisk det eneste projekt jeg får lavet på for tiden, så den skal nok blive færdig og den skal nok blive flot!
3. Branching out. Begyndte jeg på inden jul som en gave til min svigermor. Puha det har bare ligget så længe at jeg slet ikke føler jeg kan komme ind i kampen med det igen! og egentligt havde jeg tænkt jeg måske kunne give hende det til hendes fødselsdag i stedet - det er så på lørdag og jeg er kun omkring halvvejs..
Jeg må bare op på hesten igen og virkeligt give den en skalle! Jeg er i hvertfald for langt til at give op! Og jeg kunne virkeligt godt bruge nogle point og noget accept hos svigermutti! Udover at jeg selfølgeligt gerne vil glæde hende!
4. Den hæklede kjole, var egentligt hele tiden tiltænkt som et sommerprojekt. Jeg havde et problem med et ærme som fik mig til at holde pause med den, og så kom der andre projekter der hastede i vejen. Men når hækle tasken og Branching out er ude af verden vender jeg stærkt tilbage til det her projekt!
5. Vanter til min fader mere eller mindre efter eget mønster. Jeg tror jeg vil have bedst af at trevle det her projekt op og så evt prøve igen en anden gang - fx når det blir efterår og vinter igen! Det føles allerede bedre at have taget den beslutning.

Summary: I have decided to display all of my projects in an effort to get back into the knitting game!
1. a pair of anastasia socks that I am quite conflicted about - maybe I'll finish them and maybe I'll start over. I'm afraid they wont fit me and the pattern of the yarn isn't great with the knitting pattern actually.
2. Is a chrochet bag that I'm working on, it's a very late gift, but I'm slowly getting there.
3. Banching out scarf for my boyfriends mother, I started it at christmas.. I should really just get back in the game on this one.. cos' her birhtday is on friday and I could really use the credit!
4. My chrochet dress form IK. It was aleays meant to be a summer project, so I'm not worried on this one.
5. Mittens for my dad after my own pattern. They just dont feel good, so they are out!

4 kommentarer:

LUL sagde ...

Nååååh, kun 5!!!! ;-) Branching out er rigtig flot og jeg er spændt på at se det videre forløb af kjolen. Tror også jeg ville lade være med at blande selvstribende garn og strikket mønster. Har vist 1½ nøgle af det samme strømpegarn som dit. Det er også rigtig godt til babyhuer/djævlehuer (hvis du kender nogle babyer)

LUL sagde ...

Forresten, de fleste billedbehandlings-programmer kan skrue ned for lyset på overbelyste billeder. Der følger ofte et program med kameraet. Bare et lille tip. Jeg gør det selv meget.

Anonym sagde ...

Branching put gik for mit vedkommende lynende hurtigt...uvist af hvilken grund. :o)
Til selvstribende strømper synes jeg kun sjældent, det fungerer med mønstre, så bør det være mønstre som Jaywalker-strømperne, hvor striberne understreger mønsteret.
Et tip ang. at prøve strømpen på - så sæt maskerne over på 2 rundpinde, bare midlertidigt, så går det såmænd let nok. :o) Nogen mennesker strikker sågar strømper på 2 rundpinde, jeg kan slet ikke få det til at fungere. :o)

Sascha sagde ...

haha så sku du se min mors lejlighed. Hun har unfinish projects liggende over ALT fordi, som hun selv siger, "når man får noget nyt garn hjem så skal det jo prøves.". Meget logisk og meget rigtigt;-)

Hvis det var mig ville jeg nok pille strømpen op. Mønster og stribet garn føles for mig som lidt spild af enten det ene eller det andet. Lav nogle lange knæstrømper af det i stedet :-D