torsdag, december 28, 2006

Jens matchende pandebånd del 1


Jæs så er ejg så småt kommet igang med jens pandebånd med snoninger! Det ser godt ud, men det er tidskrævende! På billedet (klik for at se det større) er en gennemstrikning af mønstret og efter at have målt og sammenlignet med jens hovedmål kan jeg se at det skal strikkes 8½ gang i alt.. så det er bare at klø på! :D

Opdateret den 23 januar.
Nu har jeg strikket 2 hele gennemgange af mønstret, et i hver farve. Kamilla nævnte på Rokketræffet at det var lidt sært med snoninger der skiftede farve midt i det hele.. Jeg kan godt se at det er lidt liret på den her måde, men jeg synes nu at det virker ret godt! (og der ville ikke være garn nok hvis det skulle gøres på nogen anden måde)
Når jeg en dag er færdig med det her (inden uge 7 hvis i spørger Jens) så synes jeg godt jeg kan kaldes en garvet snoer :D:D:D:D

opdate den 4 februar
Nu har jeg strikket alle 8 striber af mønstret, hæftet alle enderne og mangler kun at sy det sammen og sy flisfor ind i det! Jeg er lidt tilbage holdende med denne sammensætning.. for jeg var ikke helt tilfreds med den jeg fik lavet på min fars pandebånd.. og jeg har ikke rigtigt nogen bedre ide.. men færsig inden vinterferien skal det være!

Ingen kommentarer: