mandag, februar 19, 2007

Endpaper Mitts II - Done deal!

(advarsel, billedtung post!)Fakta box:
Mønster: Endpaper Mitts fra Eunny Yang
Garn: 100% Alpaca fra Drops
Forbrug: ca 50g fordelt på de to nøgler (28g af det røde og 22g af det grønne)
Pinde: Strømpepinde 2,5 og 3 i bambus
Modifikationer:Jeg har bare brugt en hel almindelig opslagning og aflukning, og så har jeg brugt noget andet garn end i opskriften.
Er de ikke bare super flotte!Jeg blev færdig med dem Fredag i ferien, så det har faktisk været dødhurtige at strikke! Jeg er så stolt og glad for dem! Nu skal mine fingre aldrig mere være kolde under blogning eller læsning! Weeeee! Og min Søster har straks lagt billet ind p et par til hende også - tror snart jeg kalder min blog "strik til min søster" :P :D
Her er min metode til at holde garnet. Jeg havde primær farven grøn på den side af knoen der var tættest på hånden og sekundærfarven rød på den anden side af knoen.
Samtidig havde jeg de to farve snoet om hver sin finger, for på den måde at undgå at de filtrede sammen alt for meget og for nemt at regulere stramheden!

Se mit første forsøg HER! Og jeg er iøvrigt rigtigt glad for at jeg begyndte forfra!

Alt i alt så er jeg super glad for resultatet! Det var herligt at strikke farvestrik, og det blir bestemt ikke sidste gang! Det var herligt at strikke med alpaca garn! Og det var herligt at strikke med bambus strømpepinde! Så det blir en WIN WIN WIN!

6 kommentarer:

Kamilla sagde ...

Ovs du har fået Endpaper Mittens, de er fine.

Og du har ået nyt navn i top linien.. Søs du referere til?

mulsk sagde ...

hey lingse!

det er super, at du har skiftet navnet ;D

kram søsser!

Dea sagde ...

hehe det er sjovt du siger det Kamilla for du har ret på flere måder! for det er også hende som har fundet på den nye titel! jeg ændre også snart mit URL endten bare til knitmare eller til den fulde titel!

Rikke sagde ...

Hvor er du bare god!

Jeg er også nødt til at lave noget flerfarve snart - det bliver sikkert et par strømper. Jeg har skumle planer om at kreere et par strømper til min mors 50-års fødselsdag i norsk strik i mørkeblå og hvid :)

LUL sagde ...

De er bare blevet rigtig rigtig flotte. Jeg får også helt lyst til at strikke et par -ikke mindst når man kan undgå at strikke fingre!!
Kh
lul1971/Lene (fra føs'dag1)

Dea sagde ...

Tak, de er også mega sjove at lave.. og farvestrik er slet ike så tricky som man måske skulle tro!
- Dea