mandag, februar 05, 2007

The Color Challenge - Enpaper mitts I

Jeg har længe danset om den varme grød, når det kom til at strikke med flere farver på engang! Jeg forsøgte kort i forbindelse med mine piratsokker, men uden større held (brugte maskesting i sidste ende). Jo mere jeg har strikket, her i år, jo mere blod har jeg også fået på tanden til at prøve noget nyt! Og jeg har længe savlet over norske handsker og islandske sweatre..
Men så en dag faldt jeg over Eunny Jangs Endpaper Mitts. som er på billedet her ovenfor. Og udover at de er super fede og praktiske, så virkede de også som et overskueligt begynder projekt!
Jeg har også længe haft lyst til at arbejde i noget lækkert garn, som fx Alpaca garn og på min shoppetur i starten af måneden købte jeg disse to nøgler. Jens insitsterede på den rød, og jeg synes den grønne var vildt fin.. det var ikke meningen at det skulle være så julet, og jeg tror også det havde været bedre med en større nuance forskel.. men lad nu det ligge! Hele tiden med Enpaper mitts projektet i baghovedet. Men tiden var endnu ikke moden - og jeg var allerede i gang med 4 projekter. Så nu da Saras sjal er afleveret og Jens pandebånd kun mangler at blive syet sammen, tænkte jeg at nu måtte jeg gerne!
Så med al mulig tålmodighed og mine nye bambuspinde gik jeg igang! Jeg nåede igennem mønster A en gang i går aftes og engang her til formiddag, og selvom det helt sikkert kunne blive bedre og mere jævnt så er jeg nu ret glad for resultatet indtil videre!her er et billede af vrangsiden. Farver er tættere på virkeligheden end i det første billede. Jeg synes faktisk at det er en pæn vrangside, især taget i betragtning at det her er mit første forsøg på color stranding, som teknikken hedder.


DOOH.. efter at have lavet indlægget kommer jeg til at se på eunnys udgave iforhold til min udgave.. og jeg har byttet om på grundfarven og den anden farve i mønstre.. så min er meget rødere end den skulle være.. hmm.. nu hvor jeg ved hvor mange andre fejl der gemmer sig i vanten so fare overvejer jeg kraftigt at trævle den op.. og dog.. vi får se..

5 kommentarer:

Rikke sagde ...

Imponerende!
Det er da lige meget om det ikke er det samme hun har gjort... Hvis du synes de bliver pænest sådan, så er det da sådan de skal se ud :)

Dea sagde ...

Det har du ret i.. men jeg kan faktisk bedre lide hendes måde at gøre det på.. og der er også en del fejl.. men jeg synes det var et godt forsøg, så nu kan jeg lave de rigtige!

Kamilla sagde ...

Ha! Cool.

Kan du ikke bare lave den om til en håndledsvarmer du ved de korte. Og så begynde på ny, det er jo et godt start projekt. du kan også lave den ene rød dominans og den anden grøn dominans. Det ville være sjovt!
Glæder mig til at følge med.

Ps. Rikke og jeg kan skrive tykke bøger om at apacka fra garnstudio filter naturligt i håndfladen ved brug (og krymper på 40 grader) SÅ er du advaret :)

I morgen kan du se mit Lascala halstørklæde, det er ved at tørre efter en lille smule filtning.
Dejligt.

Dea sagde ...

øj det lyder ikke så godt med alpacaen.. der står på at den kan vaskes på 30grader.. men det kunne være man skulle lade være med det.. bare for en sikkersheds skyld..

jeg har trævlet op og er begyndt forfra og det er jeg glad for! Jeg tror det blir rigtigt fint på denne måde!

Floderten sagde ...

Uuh, jeg elsker Eunnys Endpaper Mitts, de er simpelthen så fine! Jeg er ked af du måtte trævle det op; det er det værste i verden.. Men man må vel bide i det sure æble (eller kaste det fra sig i vrede, hvad der nu end virker bedst), og så glæde sig over at man gjorde det når projektet er færdigt. ;)
Jeg synes ikke farverne er for julede, jeg tror farvekombinationen kommer til at virke meget godt! :)

Trine xx