onsdag, februar 28, 2007

på pindene

Et quick fix:
det her halstørklæde fra garnstudio er til mig selv og er i en lækkert blødt bomuldsblanding! Projektet går dejligt hurtigt! lige hvad jeg har lyst til oven på alt for mange siders Kant!



Et par matchende vanter til min farmand og det pandebånd han fik til jul, jeg er begyndt på dem her flere gang og trevlet op flere gange.. for opskriften er til et meget tyndere garn, tyndere pinde og til en dame.. så det har taget et par forsøg at finde en rigtig kombo!

og sidst men ikke mindst, mit filte taske eksperiment!
jeg ville lave et eller andet med at det garn rikke og jeg har arvet fra jonas mor. Jeg har ikke nogen opskrift, hvilket i sig selv er nyt for mig. min ide er at lave noget der minder om en bærepose. indtil videre har jeg en meget stor cylinder (100 masker på pind 12). men det er totalt god bus strik! :D

ud over disse projekter går jeg og brygger på et par andre.
- et par endpaper mitts til min søster
- et par sokker til mig selv, muligvis i jaywalker mønster
- en hæklet kjole

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Synd man ikke kan se billederne.
KH Lise

Kamilla sagde ...

Ovs dea.
Kommer du hjem til mig og strikker - den 11.3 ?

vi snakker om det inde i hobbyrummet.

Kleem
Kamilla, som heller ikke kan se billederne nu, men jeg har set dem før

Dea sagde ...

tak for tippet om billederne, de drillede også mig. jeg har nu prøvet at sætte dem ind igen i en noget mindre udgave og det ser ud til at virke!
mvh
Dea

LUL sagde ...

Pas på når du skal til at filte tasken hvis den er meget stor. jeg har lige kæmpet med en taske der varklasket sammen. Man kan evt putte plast imellem de 2 lag -har jeg hørt.

Rikke sagde ...

Hey Deeear!
Du skal med på søndag hos Kamomilla!
Jeg har forrresten fundet et link til et sted, hvor du kan købe det regnbuestribede strømpegarn, jeg brugte til min søsters strømper:
http://www.maudsgarn.no/fotball.php