tirsdag, januar 30, 2007

Færdigt den 30 januar - Det lille sjal

Fakta box:
Mynster: Lillesjal og pulsvarmere fra Drops
Garn: Mohair garn (30% mohair, 20%uld, 50% akryl) (vaskes på 30 grader)
Forbrug: 2-3 50g nøgler (250m/50g) to tråde
Pinde: rundpind 3,5 og hæklenål 3,5
Modifikationer: Jeg slog kun 240 m op til at starte med og arbejdede med et nr. mindre pinde fordi jeg gerne ville have den small og ikke bare small/medium). Inkorporerede en sølvtråd lige som i håndledsvarmerene som ekstra detalje. Tilføjede en knap og et knaphul.

her er et billede af Sjalet fra ryggen, og med håndledsvarmerene, som Sara fik til jul, ved siden af.
En detalje af knap, frynser og håndledsvarmer match.
Processen bag projektet kan ses i HER i et tidligere indlæg!

Status: Jeg er meget glad for hvor flot sjalet endte med at blive! Jeg synes ikke at opskriften og det billede der var passer sammen.. men pyt nu med det! Det er også dejligt bare at være færdigt med det, for jeg var ved at gå helt kold af glat strik! Samtidig betyder det også at jeg er et skridt nærmere mit ønske projekt!
Sara blev glad for det og proklamerede at det skulle med i skole i morgen. Så kan man vidst ikke bede om mere!

3 kommentarer:

Kamilla sagde ...

Niiize Dea.
og hvor ser din søs bare glad ud, det er mere betaling end noger somhelst andet, når giveren bliver glad :)

Godt gjort.

Rikke sagde ...

Det blev rigtig godt! :)
Hvad skal du så lave nu? Noget uden for meget retstrik?

Dea sagde ...

Jeg er også rigtigt glad for resultatet! Jeg vil gerne lave noget uden 250 masker gange millioner af pinde i glat strik! :D jeg er jo blandt andet helt varm på Endpaper mitts fra Eunny Yang! :D