torsdag, januar 25, 2007

Mit Teater og Dronseladen :D

Jeg er meget glad for mit job! Jeg arbejder på Gladsaxe ny teater! Jeg har arbejdet der i snart 4 år (altså også på den gamle gladsaxe teater)! Jeg er kontrollør, jeg hjælper folk på plads, tjekker billetter, står i garderobe, holder øje med folk under stykket, sælger programmer, ryder salen når stykket er slut og en masse andet hvis der er brug for det! Men først og fremmest skal jeg huske at smile! Og det at smile til fremmede mennesker i 4-5 timer i træk giver på en eller anden måde en et fantastisk humør! Jeg blir glad bare af at tage på job!


I øjeblikket er stykket "Hamlet"! Med Thure Lindhardt i hovedrollen og Malin Talin-Broli som Ophelia! Personligt synes jeg det er herligt med noget rigtigt skuespil for en gangs skyld (men jeg er heller ikke god til musicals) ! Min familie og især min kæreste er fuldstændigt vilde med opsætningen! Men anmelderene har blandede meninger og et par Dramaturger fra Århus universitet synes også det haltede lidt.. Men jeg kan personligt anbefale det! Og jeg ser det hver gang jeg er på arbejde!I aftes var det så ekstra sjovt! Dronningen var nemlig inde at se stykket! En event som denne er både ekstra sjov for os der arbejder der, men også ekstra stress fuldt! Dronningen skulle nemlig sidst ind og først ud! Men jeg stod og tog imod Dronningens pels, jeg fik et smil og øjenkontakt og det hele! Jens blev så stolt at han ville røre ved mig da jeg kom hjem, fordi jeg var så royal! :D Kamilla mente hun hed Dronseladen og Nikolaj, som har været garder, mente hun skulle hedde daisy! Alt i alt en herlig, lidt stressfuld og meget sjov aften!

3 kommentarer:

Rikke sagde ...

Du er jo næsten kendt nu!

Kamilla sagde ...

Åårh du er sejere end mig nu Dea - for jeg skulle havde trykket hende i hånden i 05, men jeg blev så befippet, at jeg bare nejede og gik min vej igen.

Tilykke til dig!

Dea sagde ...

Jeg er jo også i kendis træning! udover dem som er på scenen (som man jo møde ret regelmæssigt)så går kendte mennesker endel i teateret fx til premiere.. inden for denne uge har Ellen Hillingsø, Anders W Bertelsen, Lars Lohman og Johannes møllehave også været i teateret! men det var da ekstra sjovt med Dronningen!