onsdag, januar 17, 2007

Qxl Garn Odyssé!

Okay puha.. nu er jeg kommet lidt videre i min garn odyssé.. jeg har trevlet det op som nemt og umiddelbart kunne trevles trevles op:En rød trøje blev til 498g dejligt altid brugbart rødt bommulds garn!
En sort poncho blev til 736g herligt tykt blødt garn.
En grå top blev til 255g gråt garn, mit bud er at det er bomuld der har fået særlig behandling..
En halvfærdig trøje (og 3 hele nøgler) blev til 401g af Smart mix farvet garn 100% uld.
så havde jeg 1016g godt og blandet garn.. hvilket jo altid er godt at have.. fx til eksperimenter eller tøjdyr.. :D

Ufoer:
Den første Ufo er en trøje som jeg har valgt at døbe gorilla trøjen, for sådan ser man ud med den på! den er lavet af kitten mohair og langhåret effekt garn! suk et helvede at trevle op.. det blir til en dag med god tid og stor tålmodighed!Ufo nr to er en lysserød trøje.. og den er bare mega svær at trevle.. ikke mindst fordi jeg oprindeligt trevlede fra den forkerte ende.. damn! igen en dag med god til.. men jeg har faktisk en ide til hvad jeg kan bruge det her til.. så det blir nok om ikke så længe ;)

Dilemmaer:Nu er jeg så heldig at have en sød, logisk og meget betænksom kæreste... Men det er ikke altid kun en god til.. for han synes ikke jeg kan være bekendt at trevle de her tre børnetrøjer op.. argument nr 1 lyder at de er så fine og næsten er færdige.. JA, men jeg har jo ikke købt dem fordi jeg ville købe børnetøj, men fordi jeg ville have garn.. Argument nr 2 lyder på at vi jo kender to babyer som kunne få glæde af dem, JA men selvom de er næsten færdige så er de ikke sat særligt godt sammen.. og hvem gider at have noget en eller anden fremmed har strikket? og DET VAR JO MENINGEN AT DET SKULLE VÆRE GARN!!!!!

so far so good.. der kommer sikkert mere.. og puha.. jeg har sneget mig uden om at lave det optrevlede garn til nøgler.. det må blive under en god film.. :D

2 kommentarer:

Rikke sagde ...

Jeg har et argument mere...
Med så mange farver i de trøjer, så får du sikkert en masse bittesmå nøgler, og hvis du binder dem sammen til noget brugbart, så har du en lang snor med en masse irriterende knuder...
Jeg ville vente med at trevle trøjerne op til du havde en idé til garnet ;)

Dea sagde ...

Det har jeg også tænkt op.. men den hvide og grå er rimeligt lige til.. og den med jordbær på er slet ikke færdig og det er heldigvis strikket sådan at det blir til nogle få relativt lange tråde :)
men jeg venter også med dem foreløbigt!