søndag, april 22, 2007

Endpaper mitts II

Her er min anden udgave af Eunny Jang Endpaper Mitts. Som jeg blev sat til at strikke, da min søster forelskede sig i jeg havde strikket til mig selv.

Fakta box:
Mønster: Endpaper Mitts fra Eunny Yang
Garn: 100% Alpaca fra Drops
Forbrug: ca 50g fordelt på de to nøgler (28g af det rustrød og 22g af det orange)
Pinde: Strømpepinde 2,5 i Rosentræ og 3 i bambus
Modifikationer:Jeg har bare brugt en hel almindelig opslagning og aflukning, og så har jeg brugt noget andet garn end i opskriften.
Her er et par billeder fra prosessen.

og her er mit første par til sammenligning

5 kommentarer:

Kamilla sagde ...

Jeg er vild med farverne i dem. De er skønne og glade :-)
Men er det egentlig overhoved hyggeligt at lege med håndledsvarmere de næste par måneder?
- eller kan jeg ikke se fornuften *gg*

Rikke sagde ...

Nææææ! Så kan du komme videre med din kjole :D

Floderten sagde ...

Ej hvor er de altså flotte!! Jeg ville også gerne lave sådan et par en dag... Fedt at vide at DROPS Alpaca kan bruges til denne opskrift! :)

Anonym sagde ...

Flotte - jeg tror klart de skal overvejes når vi nærmer os den tid igen

Dea sagde ...

Tak for roserne :D jeg kan helt klart anbefale opskriften! og jeg kan bestemt heller ikke afvise at jeg kaster mig over den en anden gang.. dog skal der lige gå lidt tid :D Drops alpaca garn kan helt kalt bruges tykkelses mæssigt.. men det udvider sig MEGET ved brug og fnugger helt vildt..