mandag, april 23, 2007

Mobil sok!

Her forleden fik jeg et bestillings arbejde på en mobilsok fra min mor, da hun har netop fået en ny som hun ikke vil have ridset. Den er strikket i ribstrik over 38 masker (var tænkt til 40, men jeg kan jo ikke tælle) af nogle strømpegarns rester. Ud over det lidt maskuline look (det må være farvernes skyld) er jeg godt tilfreds og jeg glæder mig til at se om den passer hendes telefon så fint som den passer min. Det bedste af det hele er at jeg begyndte søndag aften og var færdi inden jeg gik i seng samme aften! Instant knitting gradefication! Gotta love that!

I dag har jeg så strikket lidt på en sok i det garn jeg fik i jule gave af mine forældre! Det er min første vellykkede short-row toe (i 3. forsøg) men iih hvor er den fin! Jeg prøvede først på at lave en Figure-8 opslagning.. Men det slap jeg meget dårligt fra og i 7. forsøg gav jeg op, håber en venlig med strikker endag vil vise mig hemligheden bag!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Umh en mobilsok, sådan en vil min telefon vist være glad for, det kan vist være lige meget lige med denne, men den næste.

Sokker fra Tåen og op, jeg har prøvet uden sønderlig held, jeg synes ikke de sider ret godt på min fod i hvert fald, men det er da genialt hvis man har en begrænset mængde.

Sig til hvis du vil have lidt hjælp med progress bar.

Floderten sagde ...

Det bliver til nogle fine sokker! Jeg har altid gerne villet prøve at strikke strømper fra tåen og op..
Hvilken opskrift er det?

Dea sagde ...

Tak for tilbudet jane, jeg har set linket til den toutorial du havde brugt, så den vil jeg lige forsøge mig med.. men ellers vender jeg tilbage..

Opskriften er Anastasia sokker fra Pepperknit. Der er et link til den under "det strikker jeg nu" og der er et link til hendes blog under "blogs jeg læser"

mvh
Dea

Anonym sagde ...

l?rt en masse