lørdag, april 28, 2007

Så kom der gang i haven!

I dag har jeg været i haven sammen med Jens og min Far ! Det var bare meningen at vi skulle grave en død bambus op, og gøde haven.. MEN når man så er først er der ude så kan man jo ikke lade være med at tage ordentligt fat!
Så vi har gravet bambus og plantet en lille nøde busk i stedet. Vi har gravet stauder op og renset deres rødder for skvalderkål - helvedeplante. Vi har pillet i milliard million mælkebøtter op fra græsset. Jens har Fjernet ukrudt i bedene og slået græs og jeg har ordnet alle kanterne og min far har vandet og gødet hele haven! Det er super og det blir så flot nå planterne får fat igen! Weee!

billeder!
En af De få fine Tulipaner det er blevet til i år, når de er visnet ned på et tidspunkt graver jeg hele lortet op og lægger dem igen til efteråret!
Mit og Jens Kiwi eksperiment, som vi købte i netto sidste år for sjov.. Den er sørme overlevet vinteren og ser glad og frejdig ud! :D
Min lille ny nøde busk, venligst doneret af min grønfingrede søster som erstatning for den døde bambus!

De potter jeg såede lige efter påske, er så småt begyndt at komme op. Her har vi en potte med rødesolsikker! Ud over dem er der også kommet squash, flere solsikker, Asters og Kornblomster op. Mens Chillierne, græskaret og have hibiskusen lader vente på sig!
Løjtnantshjerten er gået hen og er blevet lidt en af mine favoritter! Det er den herligste skyggeplante! Og den vokser så hurtigt at man kan se forskel fra om morgenen til om aftenen!

Lupiner fra min søster som hun selv såede sidste år har stået fint grønne hele den varme vinter og ser nu ud til rigtigt at stortrives. Jeg glæder mig til at hvilken farve den er!
Som en herlig overraskelse er den ene, af de rabarberplanter jeg arvede fra mine forældre kolonihave, overlevet!

Ud over de planter der er billeder af her så har alle mine krydre urter det også suverænt! Persille, Salvie, Mynte og Estragon - hvilket bliver godt til sommerens grill sæson!

Øj det er så herligt at have have!

3 kommentarer:

Rikke sagde ...

Hihi, på din beskrivelse lyder det jo næsten som om I har en have på flere hundrede kvadratmeter :D

Dea sagde ...

Det har vi næsten også.. vi udnytter i hvert fald det vi har efter bedste evne!

Anonym sagde ...

Ihh hvor ser det bare fint ud. Ville næsten ønske jeg havde en have selv. men men men...
HVOR er basilikum'en? Man kan da ikke have en urtehave uden basilikum.. eller i hvert fald ikke i min familie der er nærmest afhængie af den :-P

/Strikkekatten

BTW. totalt diva agtigt tak;-). Var os ret vild med det mørke, men kæresten er til blondiner og rødhætter (sooo typisk), så må leve med enten at gå i et med væggen eller ligne en blomst :-P