fredag, april 06, 2007

Kærsten strikker!

Hehe jeg ville lige vise jer noget sjovt! Min kæreste Jens har altid været okay interesseret i mit strik, ikke fordi han virkede som om han havde lyst til at prøve.. mest bare fordi det virkede lidt fascinerende på ham tror jeg..
Men så for ½ årstid siden fandt han ud af at han gerne ville strikke en gris til hans nevø! Så i vinterferien startede jeg ham op på en lap, han slog selv masker op og jeg har ikke rigtigt fået lov til at strikke på den overhovedet! :D Det første lange stykke af lappen er ren retstrik, men her i dag vovede han sig ud i glatstrik!
Ud over tydelige problemer med at holde som strikkefasthed, synes ejg det går forrygende og at han er super fin når han strikker!
Jeg har så startet den famøse gris op og den bliver lyseblå. De første pinde har der været en del udtagninger på så dem har jeg bare strikket alene. Derefter nåede vi til et langt stykke med glat hvor Jens meget entusiastisk har strikket alle retpindene(jeg klarede vrangpindene for der følte han sig endnu ikke helt sikker ;) )!

hihi er det ikke fint!

jeg fik sådan en lyst til at dele det med jer, efter at jeg i går var med til at se Powerkitty/Rikkes kæreste strikke for første gang!

5 kommentarer:

Kamilla sagde ...

Det er da ikke dårligt det der! Du skal bare holde ham til ilden :-)
Det er skønt at i kan strikke sammen.

- hvordan gik det med invasionen?

Anonym sagde ...

Haha hvor fint. Har forgæves forsøgt at lokke kæresten til det. Men selv et mønster til bluserne de har på i Matrix virkede ikke så gav op :-)

Dea sagde ...

Ja det er herligt! :D jeg tror tricket er at man ikke presser dem, bare sådan prikker lidt til dem.. så kommer de helt af sig selv!

invasionen gik fint! Mit tolerance niveau er åbenbart steget og de opførte sig eksemplarisk og vaskede op efter dem selv! weeeee! succes!

Tina sagde ...

DET tror jeg alligevel ikke jeg ville kunne lokke min mand til :D Men hvor er det godt gået faktisk!!! Flere mænd burde prøve.... det er sådan en god måde at stresse af på! ;)

Rikke sagde ...

Hihi, jeg har faktisk aldrig prøvet at lokke min kæreste til det...
Han har flere gange af sig selv bedyret, at det kunne da godt være, at han skulle prøve det på et tidspunkt.
Det tidspunkt var så i torsdags. Så min kæreste er nu ikke længere strikkejomfru. Kunne være jeg lige skulle lægge et billede af hans strikkeri op på min blog :)

Sig lige til Jens, at det er rigtig godt gået! Glatstrikdelen af hans lap er da temmelig jævn, så vidt jeg kan se :)